Succesul unui magazin online de jucarii
Noi, de la Danco Vision, credem ca in acest mediu in plina ascensiune in 2013 si in 2014, drumul catre succes este greu, este lung, dar cararea exista, iar cu “calauza” potrivita, cu echipamentul optim si cu suflet din plin, putem atinge succesul!
Am realizat de-a lungul timpului nenumarate magazine online, de haine, pentru copii, de pantofi, de adidasi, de electronice, de seminee, dar pentru acest studiu de caz am ales sa va prezentam o creatie recenta a echipei noastra: Outlet-Jucarii.ro! Acest magazin online de jucarii pentru cei mici a fost creat de echipa Danco Vision la inceputul anului 2014. Acum suntem la mijlocul lunii Martie, iar magazinul online este un succes!
Ce inseamna succesul unui magazin online?
As defini 2 momente cheie in viata unui astfel de business si as avea o notiune diferita de succes pentru fiecare din ele:
Primele 6 luni de viata – cresterea popularitatii si notorietatii magazinului online
In aceasta perioada, pentru a asigura premisele unui succes total, avem nevoie de niste indicatori intermediari. Va trebui ca dumneavoastra sa monitorizati business-ul si in special urmatoarele aspecte:
Evolutia numarului de comenzi in raport cu numarul de vizitatori. Daca de la saptamana la saptamana, in mod constant, se inregistreaza cresteri ale conversiilor, site-ul are primul indicator pozitiv!
Evolutia costurilor de publicitate, in raport cu numarul de vizitatori. In mod normal, pentru ca acest indicator sa fie pozitiv, pe masura ce timpul creste, publicitatea facuta ar trebui sa fie mai eficienta, aducand mai multi vizitatori pe site, cu costuri mai mici.
Atentie! In primele 6 luni nu faceti calcule de rentabilitate, ci doar grafice de evolutie. Nu este important ca site-ul sa va aduca profit din primele momente de existenta, dar este vital ca evolutia lui sa fie una de crestere pozitiva, accelerata.
Urmatorul an de viata – sedimentarea magazinului pe piata si profitabilitatea
Dupa prima etapa, site-ul ar fi trebuit sa intruneasca urmatoarele conditii ca sa puteti trece cu sperante indreptatite la cea de-a doua:
- cresterea sa pe Google sa se fi produs, pana aproape de pozitiile fruntase;
- evolutia costurilor de publicitate si a conversiilor sa fie una pozitiva si constanta;
- baza de date de clienti / fani pe Facebook sa fie mare;
- brandul dumneavoastra sa fie deja cunoscut pe piata aferenta domeniului de activitate din care face parte.
In etapa doi, deja putem face calcule de profitabilitate si rentabilitate! Poate nu toti cunosc ecuatia de profit pe care ar trebui sa o rezolvati chiar inainte de a incepe sa puneti in practica o astfel de afacere online. Pentru a rezolva aceasta ecuatie, trebuie sa gasiti raspunsul la urmatoarele intrebari:
Care este valoarea medie a comenzilor mele? sa zicem 200 Lei
Care este valoarea medie a costurilor de expeditie? sa zicem 20 Lei
Care este marginea pe care o practicati? sa zicem 30%
Care este costul de publicitate aferent unei comenzi? sa zicem 10 Lei
In acest moment, putem rezolva ecuatia:
Profitul unei comenzi = 200 Lei – (200 Lei / 1,30) – 20 Lei – 10 Lei ==> Profitul unei comenzi = 46,15 – 20 – 10 = 16,15 Lei.
Urmeaza sa ne calculam foarte bine cheltuielile lunare pentru intretinerea magazinului, salarii si asa mai departe. Presupunem ca suma este de 5000 Lei. Asta inseamna, impartind aceasta suma la profitul unei comenzi, ca avem nevoie de 310 comenzi lunare pentru acoperirea cheltuililor.
Daca vrem profit deci, avem nevoie de o medie de mai mult de 10 comenzi / zi !
Noi cate avem? Acum ne dam seama daca suntem profitabili sau nu! Daca da, mergem mai departe, pentru ca in a treia faza a existentei magazinului nostru online, lucrurile se vor imbunatati! Daca nu, in functie de rezultatele concrete, situatia trebuie analizata cu atentie, pentru ca este nevoie de o schimbare!
Si pentru ca am inceput acest post ca un studiu de caz, noi, cu Outletul pentru jucarii creat, ne aflam in aceasta perioada in luna a 2-a de viata! Suntem la inceput, dar urmarim indeaproape costurile, evolutia vizitatorilor, evolutia comenzilor, a ratei de conversie. Constant, imbunatatim lucrurile, testam diverse forme de publicitate pentru a eficientiza la maxim activitatea! Rezultatele sunt excelente pana acum! Desi lansat de mai putin de doua luni, magazinul online de jucarii a ajuns in prima jumatate a magazinelor online existente pe piata, deci a depasit mai bine de 150 de concurenti, ca numar de vanzari si venituri!
Avem oare o poveste de succes in devenire? Am creat si ajutam la dezvoltarea urmatorului fenomen online de tip eMag.ro, dar dedicat pe domeniul jucariilor si karturilor cu pedale? Un lucru este cert: premisele sunt bune, indicatorii pozitivi iar entuziasmul intregii echipe – MAXIM!
No comments yet.